1399/4/21 شنبه

دستاوردهای سامانی
دستاوردهای بانک سامان در سال‌های اخیر حاصل تلاش‌ و زحمات مجموعه همکاران‌مان است که در سه حوزه استانداردها، ارزیابی در رتبه‌بندی‌ها و قرارگرفتن در معرض رأی داوران و مشتریان دسته‌بندی می‌شود. در این صفحه می‌توانید با مهم‌ترین دستاوردهای بانک در سه حوزه یادشده آشنا شوید.

استانداردها

ارائه گواهینامه اعتبارسنجی به شرکت‌های ایرانی توسط بانک سامان

1402/10/27. چهارشنبه
نخستین همایش راهکارهای بانک سامان در توسعه تجارت و اعتبار بین‌‎المللی با حضور مدیران ارشد شرکت‌های بین‌المللی، رایزان اقتصادی سفارت‌خانه‌های خارجی در تهران و مدیران ارشد بانک سامان برگزار شد.
در این همایش که در محل هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، ضمن تبیین خدمات بانک سامان درزمینهٔ‌های مختلف از جمله ارزی و اعتباری، خدمت جدید بانک سامان با موضوع ارائه گواهینامه اعتبارسنجی به شرکت‌های ایرانی به منظور ایجاد اطمینان برای شرکت‌های خارجی که درصدد گسترش فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران هستند نیز معرفی شد.
در آغاز این همایش، علیرضا معرفت، مدیرعامل بانک سامان ضمن خوشامدگویی به همگی میهمانان ایرانی و غیر ایرانی این همایش، هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را تبیین دقیق‌تر خدمات قابل ارائه بانک سامان درزمینهٔ‌های مختلف و همچنین آشناشدن بیشتر مشتریان با توانایی‌های تیم‌های  گوناگون بانک سامان عنوان کرد.
در ادامه این سمینار، هاله حسین‌زاده، معاون بین‌الملل بانک سامان ضمن معرفی خدمات ارزی بانک سامان، آخرین تحولات حوزه قوانین ارزی را مورد بررسی قرارداد. وی اعتماد مشتریان به بانک سامان را حاصل تعامل صحیح و مناسب و تداوم آن در طول زمان دانست و عنوان کرد محصول این اعتماد خود را در سهم 35 درصدی بانک سامان از تجارت دارو و تجهیزات پزشکی کشور نشان داده است.
در ادامه، داود سوری، عضو هیئت‌مدیره بانک و رئیس آکادمی سامان به تشریح پارامترهای اقتصاد کلان ایران و آخرین وضعیت این عوامل پرداخت و از پتانسیل‌های گسترده طبیعی، انسانی و ژئوپلیتیک ایران به‌عنوان نقاط قوت اقتصاد ایران یاد کرد.
در این همایش، سیامک شهباززاده، مدیر تطبیق و مبارزه با پولشویی بانک سامان نیز ضمن تشریح ابعاد و پیامدهای تعامل با مشتریان پرریسک، الزامات قانونی معاملات و مبادلات مالی با طرف‌های تجاری را برای حاضرین همایش تبیین کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی اخیر بانک مرکزی، بانک سامان از حیث تطبیق و میزان رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی و تأمین‌مالی تروریسم، رتبه نخست شبکه بانکی را کسب کرده است.
در ادامه این همایش یک‌روزه، شریف نظام‌مافی، رئیس اتاق بازگانی ایران و سوئیس نیز به دلایل عدم اعتماد شرکت‌های خارجی به شرکت‌های ایرانی پرداخت و ارائه گواهینامه اعتبارسنجی به شرکت‌های ایرانی به‌منظور ایجاد اطمینان برای شرکت‌های خارجی که درصدد گسترش فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران هستند و با مشارکت بانک سامان و اتاق بازرگانی ایران و سوئیس عملیاتی شده را قدمی برای رفع این دسته از مشکلات یاد کرد.
رضا پرسته، رئیس اداره بازاریابی و تحقیق و توسعه شرکت اعتبارسنجی حافظ سامان ایرانیان، دیگر سخنران این همایش بود که ضمن تبیین اصول رتبه‌بندی اعتباری و اعتبارسنجی، روش محاسبه امتیاز اعتباری شرکت‌ها برای اعطای گواهی اعتباری با امضای مدیرعامل بانک سامان را برای حضار تشریح کرد.
فرزاد امانپور، مشاور عالی هیئت‌مدیره در امور بین‌الملل نیز با بیان متناسب بودن خدمات مشاورهای بانک سامان با نیازهای مشتریان، به تشریح انواع روش‌های پرداخت‌های بین‌المللی و جزئیات و تحولات این روش‌ها پرداخت.
حسین منصور، رئیس اداره تأمین مالی و مدیریت طرح‌ها، نیز ضمن تشریح برخی از روش‌های تأمین مالی و تبیین ابعادی از مدیریت پروژه‌ها که توسط تیم بانک سامان انجام می‌شود به معرفی برخی از پروژه‌های تأمین مالی شده توسط بانک سامان پرداخت.
بهزاد گلخو، جانشین معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه سامان نیز به‌عنوان آخرین سخنران این همایش به نقش بیمه در توسعه تجارت بین‌المللی پرداخت و ضمن تشریح انواع خدمات بیمه سامان، برخی از شرکای بین‌المللی بیمه سامان را به حاضرین معرفی کرد.
در پایان این همایش نیز، در پنل پرسش‌وپاسخ تشکیل‌شده، سخنرانان این همایش به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند

تثبیت رتبه اعتباری بانک سامان

1402/1/19. شنبه
موسسه رتبه سنجی کپیتال اینتلیجنس (Capital intelligence) رتبه‌ اعتباری بانک سامان را ارزیابی و رتبه اعتباری B بانک سامان را تثبیت کرد.
به گزارش سامان رسانه، موسسه رتبه‌بندی بین‌المللی Capital Intelligence رتبه‌های اعتباری بانک سامان را مورد ارزیابی قرار داد که بر اساس این بررسی رتبه‌ ارز خارجی درازمدت B، ارز خارجی کوتاه‌مدت B، رتبه توان مالی را B و اعلام کرد. این موسسه همچنین چشم‌انداز فعالیت بانک سامان در سال‌های آینده را نیز وضعیت پایدار پیش‌بینی کرده است.
موسسه Capital Intelligence در فرآیند ارزیابی خود عواملی نظیر کیفیت دارایی، نسبت کفایت سرمایه، مطالبات معوقه، استراتژی و محیط عملیاتی کسب‌وکار را موردتوجه قرار داده است.
گفتنی است، موسسه رتبه سنجی Capital Intelligence یکی از نهادهای شناخته‌شده در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است و رتبه‌های اعلام‌شده آن، از ارزش منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است.

بازتاب بین‌المللی حمایت‌های پژوهشی بانک سامان

1399/7/19. شنبه
پژوهش مورد حمایت بانک سامان در مجله معتبر Research World منتشر و با استقبال جامعه علمی بین‌المللی مواجه شد.پژوهش مورد حمایت بانک سامان که پیرامون توانمندسازی اپلیکیشن‌های بانکی است، در مجله Research World، رسانه آنلاین ESOMAR (انجمن جهانی تحقیقات بازار) منتشر و با استقبال جامعه علمی در سطح جهان مواجه شده است.
این پژوهش که به سفارش بانک سامان و با همکاری شرکت تحقیقات بازار ReWise انجام‌شده، با پشتوانه پتانسیل‌های جامعه ایران در جهت ایجاد تجربه‌ای خوشایندتر برای کاربران از اپلیکیشن‌های بانکی صورت پذیرفت.
نتایج این مطالعه منجر به ارزیابی تجربه کاربری اپلیکیشن بانک سامان و بهبود آن شد. علاوه بر این اصلاح اپلیکیشن از یک طرف و پشتیبانی مرکز تماس و شعب بانک سامان از طرف دیگر، برای نصب و فعال‌سازی اپلیکیشن منجر به افزایش نرخ استفاده فعال از آن و ارتقاء سطح رضایت‌مندی کاربران شده است.
لازم به ذکر است که بانک سامان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود برای توسعه علم و دانش، حمایت از پژوهش‌ها و تحقیقات علمی را در دستور کار خود دارد.
 

تمدید گواهینامه سیستم مدیریت شکایت مشتری در بانک سامان

1399/5/11. شنبه
بانک سامان با اجرای سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان موفق به تمدید آخرین ویرایش استاندارد ایزو 10002 شد. بانک سامان پس از اجرای موفق استانداردهای مربوط به برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با مشتریان و پیگیری دقیق شکایات آن‌ها، برای 5 سال متوالی موفق به تمدید گواهینامه بین‌المللی ایزو 10002شد. در همین حال اخذ این گواهینامه، گام مهمی در مسیر حرکت مشتری محور بانک سامان است و این امکان را فراهم کرده تا رسیدگی به شکایات مشتریان در فرآیندی اثربخش و مطلوب صورت پذیرد.
گفتنی است، استاندارد بین‌المللی ایزو 10002، راهنمایی برای طراحی و پیاده‌سازی یک فرآیند ثمربخش و کارا جهت مدیریت و رسیدگی به شکایت‌ها برای انواع فعالیت‌های تجاری است.

دریافت تقدیرنامه اشتهار به کیفیت یک ستاره در سال 1395

بانک سامان در سال 1395 در سیزدهمین دوره ارزیابی ملی کیفیت، موفق به دریافت تقدیرنامه اشتهار به کیفیت شد. این تقدیرنامه توسط سازمان ملی استاندارد ایران و با همکاری انجمن مدیران کیفیت ایران برای مدیریت کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک در گروه محصولی مالی، بیمه و لیزینگ اهدا شد. تقدیرنامه اشتهار به کیفیت یک ستاره ازسوی نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران به بانک سامان تقدیم شد.
بانک سامان در چهارمین و پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری در سال‌های 1393 و 1394 نیز در حوزه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک موفق به دریافت گواهینامه‌های اهتمام و اشتهار به کیفیت شده بود.

دریافت گواهینامه ایزو از سوی رسیدگی به شکایت‌های مشتریان در سال 1395

فرآیند رسیدگی به شکایت‌های مشتریان بانک سامان پس از ارزیابی‌های صورت‌گرفته توسط شرکت توف‌نورد ایران موفق به دریافت گواهینامه ایزو 10002:2014 شد. فرآیند رسیدگی به شکایت‌های مشتریان از سال 1390 با استقرار سیستم‌ها و روش‌های مناسب در بانک پیاده‌سازی و عملیاتی شد. بر اساس فاکتورهایی چون افزایش رضایت و وفاداری مشتریان بانک، کاهش زمان رسیدگی به شکایت‌های مشتریان با تمرکز بر افزایش کیفیت و توجه به الزامات بانک مرکزی، پروژه استانداردسازی فرآیند رسیدگی به شکایت‌ها براساس الزامات ایزو 10002:2014 از سال 1394 با بهره‌گیری از مجرب‌ترین مشاوران آغاز شد. با استقرار تمام رویه‌های الزامی استانداردهای ایزو 9001 و10002 در فرایند مدیریت شکایت‌های مشتریان و تأیید آن توسط کارشناسان شرکت توف نورد ایران، گواهینامه ایزو 10002:2014صادر شد.

دریافت ستاره کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بانک در سال 1394

بانک سامان در پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری در حوزه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک موفق به دریافت گواهینامه اشتهار به کیفیت یک ستاره شد. در این ارزیابی، از میان 58 شرکت دولتی و خصوصی که ثبت‌نام کرده بودند، تنها 25 شرکت موفق به کسب امتیازهای لازم جهت رتبه‌بندی در سطوح جایزه شدند.

دریافت گواهینامه اهتمام به کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک در سال 1393

بانک سامان در چهارمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری در حوزه ارایه خدمات بانکداری الکترونیک، گواهینامه اهتمام به کیفیت را دریافت کرد. در این دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری، از میان 55 شرکت دولتی و خصوصی ثبت‌نام کرده در فرآیند جایزه، فقط20 شرکت موفق به کسب امتیازهای لازم برای رتبه‌بندی در سطوح جایزه شدند. جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران(ICTINQA) توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پایه‌گذاری شده و سالانه بر اساس مدل ملی ارزیابی کیفیت ایران، جهت شناسایی واحدهای برتر در زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و انتخاب و معرفی برترین‌ها برگزار می‌شود. این جایزه دارای سطوح گواهی‌نامه اهتمام به کیفیت، تقدیرنامه اشتهار به کیفیت و تندیس است.

پیاده‌سازی نظام مدیریت کیفیت در مدیریت امور سرمایه انسانی بانک سامان در سال 1393

مدیریت امور سرمایه انسانی بانک سامان با پیاده‌سازی نظام مدیریت فرآیندی، گواهی‌نامه نظام مدیریت کیفیت را از شرکت توف نورد، تحت اعتبار DAAKS آلمان دریافت کرد. مدیریت امور سرمایه انسانی، با بهبود در ساختار و فرایندهای خود در سال 1393 توانست گواهی‌نامه نظام مدیریت کیفیت ISO9001:2008 را دریافت کند. حاصل پیاده‌سازی نظام مدیریت کیفیت در این مدیریت، شناسایی 9 فرآیند عملیاتی، 10 فرآیند مدیریتی پشتیبانی و 63 گردش کار بوده است. همزمان با شناسایی فرآیندها، بررسی مستندات نیز آغاز شد و تمام آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و فرم‌ها باتوجه‌به تغییرات فرآیندی مورد بازنگری قرار گرفتند.

رتبه بندی ها

بانک سامان در جمع 50 شرکت برتر ایران

1402/11/3. سه‌شنبه
بانک سامان بر اساس آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته توسط سازمان مدیریت صنعتی جایگاه خود را در جمع 50 شرکت برتر ایران تثبیت کرد و به‌عنوان چهل و هشتمین شرکت برتر ایران انتخاب شد. سازمان مدیریت صنعتی رتبه‌بندی سال 1401 شرکت‌های برتر ایران را برای بیست و ششمین سال متوالی اعلام کرد که بر این اساس، هولدینگ بانک سامان بر اساس اطلاعات مالی سال 1401، با یک پله صعود نسبت به سال قبل، توانست به‌ جایگاه چهل و هشتمین شرکت برتر ایران تکیه بزند. گفتنی است این رتبه‌بندی بر اساس میزان فروش و درآمد شرکت‌ها صورت می‌پذیرید و رتبه 48 در حالی توسط بانک سامان کسب‌شده که این بانک توانسته میزان درآمد خود در سال 1401 به میزان چشمگیری افزایش دهد و نام خود را بالاتر از بسیاری از شرکت‌های نام‌آور حوزه اقتصادی قرار دهد. بانک سامان در سال گذشته نیز توانسته بود، در جایگاه چهل و نهم این رتبه‌بندی قرار گیرد.
لازم به ذکر است که در این رتبه‌بندی بیش از 500 شرکت مختلف بررسی و طبقه‌بندی شده است و این رتبه‌بندی دورنمایی از عملکرد و اقدامات شرکت‌ها در حوزه اقتصادی ارائه می‌دهد و نشان‌دهنده میزان اثرگذاری آنان در حوزه اقتصاد ملی است.

بانک سامان بیستمین شرکت برتر ایران شد

1399/11/29. چهارشنبه
بانک سامان بر اساس آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته توسط سازمان مدیریت صنعتی به‌عنوان بیستمین شرکت برتر ایران انتخاب شد. سازمان مدیریت صنعتی رتبه‌بندی سال 99 شرکت‌های برتر ایران را برای بیست و سومین سال متوالی اعلام کرد که بر این اساس، هولدینگ بانک سامان بر اساس اطلاعات مالی سال 1398، به‌عنوان بیستمین شرکت برتر ایران انتخاب شد. گفتنی است این رتبه‌بندی بر اساس میزان فروش و درآمد شرکت‌ها صورت می‌پذیرید و رتبه 20 در حالی توسط بانک سامان کسب‌شده که این بانک توانسته میزان درآمد خود در سال 1398 را به‌رغم تحریم‌های ناجوانمردانه به میزان چشمگیری افزایش دهد.
لازم به ذکر است که در این رتبه‌بندی بیش از 500 شرکت مختلف بررسی و طبقه‌بندی شده است و این رتبه‌بندی دورنمایی از عملکرد و اقدامات شرکت‌ها در حوزه اقتصادی ارائه می‌دهد و نشان‌دهنده میزان اثرگذاری آنان در حوزه اقتصاد ملی است.

نام بانک سامان 6 سال در فهرست 50 شرکت برتر ایران 1389 تا 1395

سازمان مدیریت صنعتی ایران به‌عنوان یک‌ نهاد مهم علمی- پژوهشی و آموزشی در ایران، طی 17 سال گذشته رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران را براساس 28 شاخص مختلف ازجمله فروش و درآمد انجام داده است. رتبه‌بندی‌ 100 شرکت برتر ایران براساس شاخص‌های خروجی‌گرا انجام می‌شود و بانک سامان هر سال با ارائه مستندات دقیق، خود را در معرض این ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد. بانک سامان 6 سال است که جزء 50 شرکت برتر ایران می‌شود.

بانک سامان در سال 1395 رتبه 20 را کسب کرد.

بانک سامان در سال 1394 رتبه 24 را کسب کرد.

بانک سامان در سال 1393 رتبه 29 را کسب کرد.

بانک سامان در سال 1392 رتبه 34 را کسب کرد.

بانک سامان در سال 1391 رتبه 44 را کسب کرد.

بانک سامان در سال 1390 رتبه 29 را کسب کرد.

بانک سامان در سال 1389 رتبه 36 را کسب کرد.

دریافت درجه B از مؤسسه رتبه‌سنجی Capital Intelligence در سال‌های 2013 تا 2017

رتبه‌های اعتباری بانک سامان در بخش‌های مربوط به توان مالی (FSR) و معاملات ارزی از سوی مؤسسه رتبه‌سنجی Capital Intelligence از سال 2013 تا 2017 به صورت متوالی درجه B شد. در سال 2017 چشم‌انداز موقعیت آینده بانک در هر دو سطح توان مالی و بین‌المللی از حالت "پایدار" (Stable) به جایگاه "مثبت" (Positive) ارتقا داده شد. به اعتقاد مؤسسه Capital Intelligence، مدل موفق کسب‌‌وکار، تأمین مالی و بانکداری خرد، ازجمله عوامل امتیاز مثبت بانک سامان است. رتبه‌سنجی فرآیندی است که بر اساس جایگاه کسب شده در آن می‌توان شفافیت عملکرد، ریسک سرمایه‌گذاری، قدرت رقابتی، موقعیت مالی، پتانسیل دستیابی به بازارهای سرمایه داخلی و خارجی، دریافت یا اعطای تسهیلات سندیکایی و توانمندی ایفای تعهدات موسسه یا بانک رتبه‌بندی شده را مورد مطالعه و ارزیابی قرار داد.

داوری ها

اهداء تندیس طلایی رضایتمندی مشتریان به بانک سامان

1402/9/8. چهارشنبه
بانک سامان موفق شد تندیس طلایی سیزدهمین همایش سراسری رضایتمندی مشتری را از آن خود کند. تندیس طلایی سیزدهمین همایش سراسری رضایتمندی مشتری به بانک سامان رسید. در این همایش که صاحبان صنایع، فعالان اقتصادی، برندهای ارزشمند و برخی از مدیران و چهره‌های تأثیرگذار در حوزه تجارت و فعالان کسب‌وکار حضور داشتند، تندیس طلایی رضایتمندی مشتریان به پاس اقدامات مؤثر به بانک سامان اهدا شد.
بر این اساس، این تندیس بر اساس ارزیابی شاخص‌های کیفیت، ایجاد درگاه‌های ارتباطی مناسب برای مشتریان و کارآمدی فرآیند رسیدگی به صدای مشتریان به بانک سامان اعطا شد.
لازم به ذکر است که پیش از این نیز بانک سامان در سال ۱۳۹۹ و 1401 نیز توانسته بود تندیس طلایی این همایش را از آن خود کند و قبل از آن هم این بانک رتبه نخست شاخص رضایتمندی مشتریان که توسط استانداری تهران ارزیابی‌شده بود را کسب کرد.

رتبه نخست بانک سامان در حوزه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم

1402/8/3. چهارشنبه
با اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی، بانک سامان رتبه نخست رعایت ضوابط مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را در شبکه بانکی کشور کسب کرد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که بر اساس نتایج بازرسی جامع با رویکرد ریسک‌محور، بانک سامان از حیث  تطبیق و میزان رعایت ضوابط مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم با کسب رتبه نخست شبکه بانکی در صدر پوشش الزامات این حوزه قرار گرفت.

تندیس طلایی رضایتمندی مشتریان در دستان بانک سامان

1401/12/24. چهارشنبه
سومین اجلاس سراسری یک‌صد واحد مشتری‌مدار با حضور جمعی از مسئولان و شرکت‌های برتر درزمینهٔ فروش و مشتری‌مداری در مرکز همایش‌های صداوسیما تهران برگزار شد که در این همایش بانک سامان موفق به دریافت تندیس سه ستاره مشتری مداری شد. بانک سامان به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در حوزه رضایتمندی مشتریان توانست تندیس طلایی سه ستاره رضایتمندی مشتریان را در سومین اجلاس سراسری یک‌صد واحد مشتری‌مدار از آن خود کند.
در این اجلاس از بانک سامان به‌عنوان یکی از فعالین اقتصادی کشور که در زمینه‌های گوناگون رضایتمندی و مشتری مداری توانسته حدنصاب بالایی را کسب کند با تندیس طلایی 3 ستاره  قدردانی شد. این تندیس بر اساس ارزیابی شاخص‌های سیستم مدیریت کیفیت، ارتقای شاخص‌های کارایی و اثربخشی، ایجاد درگاه‌های ارتباطی مناسب برای مشتریان، کارآمدی فرآیند رسیدگی به صدای مشتریان به بانک سامان اعطا شد.

تندیس طلایی رضایت‌مندی مشتریان در دستان بانک سامان

1401/10/28. چهارشنبه
بانک سامان موفق شد تندیس طلایی دوازدهمین همایش سراسری رضایت‌مندی مشتری را از آن خود کند. تندیس طلایی دوازدهمین همایش سراسری رضایت‌مندی مشتری که با حمایت موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، به بانک سامان رسید.
بر این اساس، این تندیس بر اساس ارزیابی شاخص‌های کیفیت، ایجاد درگاه‌های ارتباطی مناسب برای مشتریان، کارآمدی فرآیند رسیدگی به صدای مشتریان به بانک سامان اعطا شد.
لازم به ذکر است که پیش از این نیز بانک سامان در سال 1399 توانسته بود تندیس طلایی این همایش را یک بار دیگر از آن خود کند و قبل از آن هم این بانک رتبه نخست شاخص رضایت‌مندی مشتریان که توسط استانداری تهران ارزیابی‌شده بود را کسب کرد.
 

بانک سامان، برای چهارمین سال متوالی محبوب‌ترین بانک ایران شد

1401/6/23. چهارشنبه
با اعلام دبیرخانه جشنواره «بانک محبوب من»، بانک سامان با کسب بیشترین آرای مردمی در هشتمین دوره این جشنواره و برای چهارمین سال متوالی محبوب‌ترین بانک ایران شد. بر اساس اعلام رسمی دبیرخانه جشنواره «بانک محبوب من»، طی این نظرسنجی سراسری که از خرداد تا مردادماه با حضور مشتریان شبکه بانکی کشور برگزار شد، بانک سامان از میان 26 بانک کشور با رأی مردمی به‌عنوان محبوب‌ترین بانک ایران انتخاب و تندیس این موفقیت را به ویترین افتخارات گذشته خود اضافه کرد.
پیش‌ازاین نیز بانک سامان طی سال‌های 98، 99 و 1400 نیز توانسته بود نظر مثبت مشتریان شبکه بانکی را جلب و تندیس محبوب‌ترین بانک ایران در این سال‌ها را نیز از آن خود کند. این در حالی است بانک سامان در تمامی ادوار این جشنواره خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده و همواره جزو 5 بانک برتر ایران بوده است.

 

دریافت تندیس طلایی جایزه ملی حسابرسی داخلی ایران توسط بانک سامان

1401/6/2. چهارشنبه
بانک سامان موفق شد تندیس طلایی سومین دوره جایزه ملی حسابرسی داخلی ایران را از آن خود کند. بانک سامان با مشارکت در سومین دوره جایزه ملی حسابرسی داخلی موفق شد تندیس طلایی این جایزه ملی را از آن خود کند.
بر این اساس، کمیته داوران جایزه ملی حسابرسی داخلی پس از ارزیابی شاخص‌های مختلف نهاد حسابرسی داخلی بانک سامان، این بانک را شایسته دریافت تندیس طلایی این جایزه معرفی کرد و قرار است این جایزه طی مراسمی ویژه با حضور اعضای هیئت‌مدیره و مسئولان به مدیرعامل بانک سامان اهدا شود.
لازم به ذکر است که  بر اساس اعلام دبیرخانه این جایزه ملی، ارزیابی عملکرد فعالیت حسابرسی بانک سامان بر اساس استاندارد بین‌المللی انجمن حسابرسان داخلی آمریکا انجام گرفته است.

سایت بانک سامان، سایت برتر جشنواره وب و موبایل شد

1400/12/22. یکشنبه
سایت بانک سامان به انتخاب هیئت‌داوران و همچنین جذب آرای مردمی جشنواره وب و موبایل ایران، برترین وب‌سایت ایران شد. بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره وب و موبایل ایران، سایت بانک سامان موفق شد با جلب نظر داوران، به عنوان برترین سایت ایران در حوزه بانک، بیمه و شرکت‌های بورسی انتخاب شود.
همچنین در همین بخش، وب‌سایت بانک سامان توانست بیشترین میزان آرای مردمی را به خود اختصاص دهد و برنده مردمی این جشنواره نیز لقب بگیرد تا دو تندیس داوری آثار و انتخاب مردمی را به ویترین افتخارات خود بیفزاید.
لازم به ذکر است، جشنواره وب و موبایل ایران با ده‌ها هزار شرکت‌کننده، به‌عنوان بزرگ‌ترین عرصه رقابت میان وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایل ایرانی در گروه‌های مختلف شناخته می‌شود.

سایت بانک سامان برترین وب‌سایت جشنواره وب و موبایل شد

1399/12/2. شنبه
هیئت‌داوران سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران به‌اتفاق آرا سایت بانک سامان را به‌عنوان برترین وب‌سایت این جشنواره انتخاب کرد. هیئت‌داوران سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران به‌اتفاق آرا سایت بانک سامان را به‌عنوان برترین وب‌سایت این جشنواره در حوزه بانک و بیمه و شرکت‌های بورسی انتخاب کرد.
بر این اساس، هیئت‌داوران این جشنواره پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه و با ملاک قرار دادن شاخصه‌های داوری در حوزه‌های کارکرد، محتوا، تجربه کلی، طراحی دیداری، ساختار و مسیر، تعامل و نوآوری، به‌اتفاق آرا سایت بانک سامان را شایسته دریافت تندیس برترین وب‌سایت سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران دانستند.
لازم به ذکر است که بانک سامان طی ماه‌های اخیر در حال نوسازی و بهسازی وب‌سایت خود برای ارائه تجربه کاربری بهتر به مخاطبان خود است.

موفقیت بانک سامان در کسب تندیس زرین رضایتمندی مشتری

1399/10/1. دوشنبه
اتاق بازرگانی ایران، تندیس زرین رضایتمندی مشتری در سال 99 را به بانک سامان اهدا کرد. اتاق بازرگانی ایران، پس از ارزیابی کیفی شاخص‌های مدیریت شکایات، بهاء خدمات، سطح رضایتمندی، برندسازی و مدیریت ارتباط با مشتری، وفاداری مشتری و برخورد متعهدانه مشتری نسبت به سازمان، تندیس زرین رضایتمندی مشتری در سال 99 را به بانک سامان اهدا کرد.
گفتنی است، در سال گذشته نیز، بانک سامان توانسته بود رتبه نخست شاخص رضایتمندی مشتریان را از استانداری تهران کسب کند.

کسب رتبه برتر در جشنواره وب و موبایل ایران در سال‌های 1393 تا 1395

در جشنواره وب و موبایل ایران، وب‌سایت بانک سامان در دو بخش داوران و مردمی به عنوان وب‌سایت برتر بخش بانک و بیمه برگزیده شد. از بین ده‌ها وب‌سایتی که در بخش بانک، بیمه و مؤسسات اعتباری در جشنواره وب و موبایل ایران ثبت‌نام کرده بودند، وب‌سایت بانک سامان در دو بخش آرای مردمی و داوران، که از میان کارشناسان و متخصصان حوزه وب بودند، به عنوان وب‌سایت برتر برگزیده شد و تندیس طلایی جشنواره را از آن خود کرد.

دریافت نشان «سرو زربین» در بخش گرافیک تجاری «سرو نقره‌ای» در سال 1394

در آیین پایانی چهارمین دوسالانه سرو نقره‌ای که ۱۵ آبان‌ماه 1394در تالار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، جایزه بخش «سرو زربین» که ویژه گرافیک تجاری است، برای کمپین «آب هست، ولی کم است!» به گروه بانک سامان اهدا شد. این دوسالانه از سوی انجمن طراحان گرافیک ایران برگزار می‌شود. بانک سامان پس از مطالعات و برنامه‌ریزی‌های بسیار از ماه محرم سال 1393، کمپین «آب هست، ولی کم است» را با رویکرد ارتقا آگاهی عمومی نسبت به مساله کمبود آب در کشور آغاز کرد که در سال 94 با توسعه این کمپین تلاش شد در بالا بردن دانش جامعه در خصوص بهینه‌سازی مصرف آب، نقش مؤثرتری ایفا شود.

بانک سامان «بانک محبوب من» در سال‌های 1393، 1394 و 1396

بانک سامان در جشنواره «بانک محبوب من» بانک محبوب شد، نکته قابل‌توجه این جشنواره انتخاب بانک سامان از سوی مشتریان شبکه بانکی بود که در این نظرسنجی ملی 25 هزار مشتری شرکت کردند و بانک سامان به‌عنوان انتخاب اول مشتریان برای افتتاح حساب نیز معرفی شد. جشنواره بانک محبوب من، با هدف تعیین محبوب‌ترین بانک‌ها ازنظر مشتریان شبکه بانکی برگزار شد و طی آن مشتریان با امتیازدهی به بانک موردعلاقه‌شان، بانک‌های محبوب را انتخاب کردند.

بانک سامان در سال‌های 1394 و 1396 نیز در این جشنواره بانک محبوب شد.