مقالات

مقالات

آخرین مقالات

مقالات

1398/5/2 چهارشنبه

فناوری، زمین بازی محبوب ماست!

1399/12/18 دوشنبه

پارادایم جدید بانکداری که با ظهور فینتک‌ها کلید خورده است در واقع موضوعی متفاوت از ارائه سرویس‌های بانکی‌ از درگاه‌های اینترنتی و موبایل‌بانک است و بر بازآفرینی مفاهیم بنیادین بانک بر بستر فناوری و در راستای ساده‌ کردن امور آن تاکید دارد.

از 22 آذر چگونه چک بکشیم یا بگیریم؟

1399/9/22 شنبه

با توجه به تغییرات جدید در قانون چک، بانک سامان توصیه می کند، این قانون را با دقت بخوانید.

مروری بر اصلاحیه قانون چک

1399/8/27 سه‌شنبه

مقدمه: یکی از نیازهای امروز در مبادلات تجاری، خرید نسیه و مدت‏دار است. در این فرایند فرد با اتکا به درآمدهای آینده اقدام به تأمین‏ نیازهای امروز می‏کند. در کشور ما چک اصلی‌ترین ابزار معامله‌ای است که چنین کارکردی را برای فعالان اقتصادی ایجاد می‏کند. طبق آمارهای رسمی کشور، حجم زیادی از تراکنش‌های مالی از طریق چک انجام می‌شود؛ که نشان‌دهنده اهمیت بالای چک به‌عنوان سهل‌الوصول‌ترین و ارزان‌ترین ابزار معامله مدت‌دار در نظام اقتصادی کشور است. ضرورت کارآمد سازی چک و بهره‏مندی از مزایای منحصربه‌فرد آن در مبادلات اقتصادی، اصلاح و بازنگری هفت‏باره قانون چک در مقاطع زمانی مختلف را در پی داشته است. بااین‌وجود، اما به دلیل عدم اتخاذ رویکرد متناسب با کارکرد حقیقی و فعلی چک در اصلاح قانون مذکور تا پیش از سال 1397، مشکلات عدیده‏ای برای فعالین اقتصادی به وجود آمده بود. در واقع، اصلاحیه قانون چک آنقدر مترقی است که بسیاری از اقتصاددانان، فعالان نظام بانکی و کارشناسان مسائل اقتصادی، آن را به عنوان یک جهش در اصلاح نظام بانکی می‌دانند.

چرا دریافت رمز پویا اجباری شد؟

1398/9/18 دوشنبه

دریافت رمز دوم پویا از ابتدای دی ماه در حالی برای دارندگان کارت های بانکی اجباری است که بررسی‌ها نشان می دهد بیش از ۶۰ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا به برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی مربوط است.

خدمات غیرحضوری در وب‌سایت سامان

1398/9/4 دوشنبه

وب‌سایت بانک سامان با قدمتی به عمر بانک سامان و با دامین معروف و نام‌آشنایش همیشه تلاش داشته تا حداکثر خدمات قابل‌ارائه به‌صورت غیرحضوری را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این وب‌سایت که هم‌اکنون بر پایه یک سامانه مدیریت محتوای تولید داخل در حال ارائه فعالیت است با سبکی متفاوت و کاربردی برای مشتریان سامان و افراد علاقه‌مند به استفاده از خدمات سامان طراحی شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خدمات موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.

آخرین خبرهاآخرین خبرها
1399/4/21 شنبه