راهی برای تحقق یک رؤیا (راهنمای جامع دریافت وام مددجویان بهزیستی)

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بشنویم
0:00
/
وام مددجویان بهزیستی
نویسنده :راضیه غنجی تاریخ:1400/11/12
خیلی شگفت‌زده و متعجب شده بودم که مگر می‌شود این نقاشی‌ها را کسی کشیده باشد که دست ندارد؟! چنان هنرمندانه و ظریف از چهره افراد نقاشی کشیده بود که با خودم گفتم محال است این را یک فرد ناتوان کشیده باشد. با توجه به اینکه کارم طوری بود که به طور منظم به سازمان بهزیستی سر می‌زدم یک روز از مدیر آنجا پرسیدم این نقاشی‌ها را چه کسی کشیده است. اصلاً انتظارش را نداشتم. با خودم گفتم دارد اغراق می کند. صرفاً این حرف ها را برای دریافت جلب توجه و کمک اطرافیان می زند و تصاویری هم که در صفحه اینستاگرام گذاشته اند برای دریافت بازخورد مثبت و تحریک حس همدردی در فضای مجازی است. تا اینکه با مدیر بهزیستی وارد اتاق یکی از افراد ناتوان شدم. اصلاً باورم نمی شد. تمام دیوارهای اتاق پر بود از نقاشی های بسیار زیبا و شگفت انگیز. با خانم جوانی آشنا شدم که در عین معلولیت از هر دو دست در نهایت ظرافت طرح هایی می‌کشید که حتی من با سلامت کامل جسمی از کشیدن آن‌ها عاجز بودم. نقاشی هایی که ظرافت و دقت را در معنا تمام کرده بودند و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانستی باور کنی این این نقاتشی‌های زیبا را یک فرد ناتوان کشیده است.
جلو رفتم. خودم را معرفی کردم و بعد از یک گپ‌وگفت مفصل از او پرسیدم: "آرزوت چیه؟" گفت: دلم می‌خواهد از این استعدادم برای کسب درآمد استفاده کنم. دوست دارم آموزشگاه نقاشی خودم با هنرجوهای خودم را داشته باشم و در این راه بتوانم هر آنچه که در دنیای زیبای نقاشی انجام داده‌ام را به هنرجوهای خود آموزش دهم. البته برای رسیدن به این خواسته نیازمند کمک هستم، مخصوصا کمک مالی.کاش می تونستم یک وام دریافت کنم تا جایی را برای آموزشگاه و گالری دایر کنم و بتوانم از فروش کارهایم و آموزش نقاشی درآمد داشته باشم. با کمی خجالت که از چشمهایش معلوم بود، پرسید: "شما می توانید کمکم کنید؟" گفتم: "هر کاری از دستم بر بیاید با افتخار انجام می‌دهم". بعد از خداحافظی در مورد انواع وام ها جستجو کردم و متوجه شدم بانک سامان به مددجویان بهزیستی تسهیلات خود اشتغالی می‌دهد.

وام مددجویان بهزیستی بانک سامان

طبق بررسی‌هایی که کردم افرادی که تحت حمایت بهزیستی هستند می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از سازمان بهزیستی کشور به بانک سامان مراجعه کنند و از تسهیلات 50 میلیونی این بانک استفاده کند.
علاوه بر این، بانک سامان به کارفرمایانی که 40 نفر از مددجویان بهزیستی را استخدام کند، وام 2 میلیارد تومانی می‌دهد. زمان بازپرداخت این وام هم هفت سال است.
وام مددجویان بهزیستی که بانک سامان ارائه می‌کند در واقع جزو تسهیلات قرض الحسنه محسوب می‌شود و هدف این تسهیلات کمک و حمایت مالی از طرح‌های خوداشتغالی است.

مزایای وام مددجویان بهزیستی بانک سامان

  • افراد تحت حمایت بهزیستی می‌توانند از وام مددجویان بهزیستی بدون پرداخت سود و بهره منتفع شوند.
  • تسویه وام به صورت قسطی و ماهانه است و بازپرداخت آن در مدت هفت سال انجام می‌شود.

چه کسانی می‌توانند از وام مددجویان بهزیستی بانک سامان استفاده کنند؟


همان‌طور که گفتم وام مددجویان بهزیستی در اختیار کسی قرار می‌گیرد که از سازمان بهزیستی معرفی‌نامه داشته باشد. علاوه بر این، این تسهیلات برای حمایت از طرح‌های خوداشتغالی است پس باید اول طرح خود اشتغالی به تأیید سازمان بهزیستی برسد. اگر فردی که خواهان وام است کارفرما است باید حداقل 40 نفر مددجو برای او کار کنند.
اگر کارفرما هستید و می‌خواهید وام بگیرید باید وثیقه به بانک ارائه کنید. به عنوان مثال، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی، اوراق مشارکت بانک مرکزی یا حتی وثیقه ملکی را باید به بانک ارائه کنید.
اگر مددجو هستید و می‌خواهید از تسهیلات خوداشتغالی بانک سامان استفاده کنید باید یک برگه چک به همراه سفته معادل مبلغ وام ارائه کنید. در ضمن به یک نفر ضامن هم احتیاج دارید.

شرایط دریافت وام مددجویان بهزیستی بانک سامان

هر کسی که از طرف سازمان بهزیستی تمام استان‌های کشور معرفی شود می‌تواند از این تسهیلات استفاده کنید. در ضمن، فرد موردنظر نباید سابقه چک برگشتی داشته باشید یا خودش ضامن وام فرد دیگری شده باشد. بعد هم باید طرحی که به بانک ارائه کرده اعتبارسنجی شود و بعد از ارزیابی و تأیید بانک مراحل پرداخت تسهیلات ادامه پیدا می‌کند.


نحوه دریافت وام مددجویان بهزیستی بانک سامان

متأسفانه در حال حاضر امکان ثبت درخواست دریافت این تسهیلات به صورت آنلاین و غیرحضوری وجود ندارد. به همین دلیل اگر می‌خواهید از این تسهیلات استفاده کنید باید به صورت حضوری به یکی از شعبه‌های بانک سامان مراجعه کنید.
 
برچسب :

نظرات
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
بيشتر
1400/9/10 چهارشنبه