|
1402/8/24 چهارشنبه
قمار و شرطبندی
هرگونه فعالیت قمار و شرطبندی در فضای مجازی طبق مواد 705 تا 711 قانون مجازات اسلامی جرمانگاری شده و مجازات مخصوص به خود را دارد. در صورتی که از کارت متعلق به شما در یکی از تارنماهای قمار و شرطبندی استفاده شود، ممکن است ارائه خدمات بانکی به شما محدود یا متوقف شود و همچنین موارد به بانک مرکزی ج.ا.ا و سایر مراجع قانونی گزارش میشود.
|
|
|
|
1399/8/5 دوشنبه
x
غیرحضوری سپرده وین باز کن جوایز میلیاردی بگیر!
شروع
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1397/12/15 چهارشنبه
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بانک سامان است. © 1399
|
|
|
1396/5/29 یکشنبه
ما بر این باوریم یکی از نکات کلیدی برای لذتبردن از زندگی، امنیت مالی است.
برای تشخیص کلاهبرداران و حلوفصل موارد کلاهبرداری، مطالعه و رعایت نکات پیشگیرانه زیر را توصیه میکنیم.
در انتخاب دوستان جدید دقت کنید.
یکی از روشهای رایج در میان کلاهبرداران، اظهار دوستی و جلب اعتماد با گذشت زمان است. در زندگی روزمره، ممکن است شما از دوست جدیدی بخواهید تا از سوپر مارکت برایتان خرید کرده یا در نقدکردن چکهای بانکیتان کمک کند. در این موارد شخص کلاهبردار با جلب اعتماد و دسترسی به حسابهای شما، از منابع مالیتان سوءاستفاده میکند.
از دوستیهای مبتنیبر وابستگی و نیاز پرهیز کنید.
ممکن است افراد کلاهبردار، با وابستهکردنتان به خود، شما را تهدید به کمکنکردن کرده و از این طریق از شما اخاذی کنند.
شما با داشتن برنامهریزی برای دریافت مساعدت بدنی موردنیاز خود از راههای مورد اطمینان، خطر کلاهبرداری را کاهش میدهید.
کلاهبرداری توسط اعضای خانواده و دوستان خانوادگی
بسیاری از کلاهبرداریهای مالی از سالمندان و معلولین، توسط اعضای خانواده و دوستان خانوادگی انجام میشود.
ممکن است عضو خانواده از حق اتخاذ تصمیمات قانونی برای شما برخوردار شده و از این حق سوءاستفاده کند. ما به شما توصیه میکنیم از قراردادن یک شخص در موقعیتی که کنترل کامل بر منابع مالی شما داشته باشد پرهیز کرده و از وابستگی کامل به افراد دوری کنید. برای جلوگیری از چنین وضعیتی، نیازهای احتمالی خود را پیشبینی و برای رفع آنها برنامهریزی کنید.
- در صورت نیاز به کمک برای مدیریت اموال خود، با یک وکیل معتمد مشورت کنید.
- اگر شما مشتری سامان هستید، نسخهای از وکالتنامه خود را در اختیار بانک قرار دهید و از اعلام به موقع هرگونه تغییرات در وکالت نامه به ما اطمینان حاصل کنید.
- تمامی درخواستهای امضا را با دقت بررسی کنید. پیشاز امضا، نسخه خوانای اسناد را بخوانید و سؤالات خود را بپرسید. درصورت عدم اطمینان، با وکیل معتمد خود مشورت کنید.
- درصورت نیاز به کمک درخصوص منابع مالی خود، دیدگاههای مختلف را تا رسیدن به اطمینان بررسی کنید. اگر سامان بانک شماست میتوانید برای دریافت پاسخ سؤالهایتان و حلوفصل مغایرتهای مشاهدهشده، از بانکدار سامانی خود راهنمایی بگیرید.
- اگر در قبال مراقبت و پرستاری خود وجه یا اموالی را به شخصی میدهید، نسبتبه تنظیم توافقنامهای کتبی اقدام کنید و از وکیلتان بخواهید تا توافقنامه مزبور را بررسی کند.
- از وکیلتان بخواهید تا دستورالعملهای مالی شما را مکتوب و بررسی کند. به افراد معتمد خود اعلام کنید که قبلاً دستورالعملهای خود را نوشته و در محلی امن قرار دادهاید. برای دریافت مشاوره دقیقتر در این خصوص، از وکیلتان کمک بخواهید.
کلاهبرداری توسط پیمانکاران، تجار، مالکین و سایر اشخاص
افتادن در دام پرداخت قیمتهای بالاتر برای کالاها یا پرداخت هزینه برای خدماتی که هرگز دریافت نشده، از جمله کلاهبرداریهایی است که سالمندان بیشتر دچار آن میشوند. پیمانکاری ممکن است قیمت کار را پساز شروع عملیات افزایش دهد. مالکی ممکن است اجارهبها را بدون تبعیت از رویه قانونی مناسب افزایش دهد و ...
ما به شما توصیه میکنیم درباره این قبیل کلاهبرداریها آگاه باشید.
- مطالب مربوط به سرقت هویت و کلاهبرداریهای اینترنتی را به دقت مطالعه کنید.
- پیشاز اشتراک در هر نوع سرویسی، نسبتبه دریافت توافقنامه کتبی و مطالعه دقیق آن اقدام کنید.
- درصورت مواجهه با سرویسهای ناخواسته، پاسخ منفی بهترین انتخاب است.
- پیشاز استخدام پیمانکار، اعتبار مجوز وی را بررسی کنید. هرگز کل وجه را تا قبلاز پایان کار نپردازید.
- اگر ارائهدهندگان خدمات، مانند مراقبین یا موجرین شما، هزینههای خود را افزایش دادند، نسبتبه دریافت توضیح کتبی از ایشان اقدام کنید. با دریافت توضیحات کتبی و رسمی، امکان کلاهبرداری از سوی این دسته افراد بهدلیل وجود خطر از دستدادن مجوز کسب و... کاهش مییابد.
اقدامات مورد نیاز در صورت ظن به کلاهبرداری
قربانیان کلاهبرداری اغلب با حس شرمساری و خیانت روبهرو میشوند؛ خصوصاً اگر این امر از سوی یکی از اعضای خانواده یا دوستان آنها انجام شده باشد. همین امر باعث عدم گزارش کلاهبرداریها از سوی این افراد میشود.
- اگر احساس میکنید در معرض خطر فیزیکی شدیدی قرار دارید، با فوریتهای پلیس 110 تماس بگیرید.
- اگر متوجه فعالیتهای مالی غیرمجاز شدید یا به این باور رسیدید که اجازه صادرشده از سوی شما برای برخی فعالیتهای مالی خاص مورد سوءاستفاده قرار گرفته، فوراً با بانک خود تماس بگیرید. مراجعه حضوری به نزدیکترین شعبه و درخواست صحبت با بانکدار خود را به شما توصیه میکنیم.
اطلاعاتی که در این موارد میتواند به شما کمک کند عبارتند از:
- اسناد و مدارک قانونی که بیانگر میزان دسترسی اشخاص به حسابهای شما باشد.
- فهرست مخارج عادی و منابع درآمدی خود. این فهرست باید به گونهای باشد که بازرسان بانک به سرعت بتواند به بررسی فعالیتهای مشکوک اقدام کنند.
- پرینتهای بانکی برای مقایسه با حسابهای مالی شما
برای دریافت اطلاعات بیشتر
- با مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی بانک سامان به شماره 22330000-021 داخلی 3867 تماس بگیرید.
- ازطریق ایمیل CCO [at] sb24 [dot] ir با ما مکاتبه کنید.
|
|
|
1396/5/29 یکشنبه
حملات مهندسی اجتماعی از تعاملات انسانی (مهارتهای اجتماعی) برای بهدست آوردن یا حفظ اطلاعات مربوط به سازمان یا سامانههای رایانهای استفاده میکند. فرد خلافکار ممکن است ظاهری محترم داشته و احتمالاً ادعا کند که کارمند جدید، تعمیرکار یا محقق بوده و حتی مدارکی جعلی برای اثبات هویت خود ارائه کند. این افراد با طرح سؤال از اشخاص مختلف، اطلاعات کافی برای نفود به شبکه یک سازمان را بهدست میآورند. اطلاعاتی که در این موارد مورد سوءاستفاده قرار میگیرد شامل مشخصات هویتی کاربر، رمزهای عبور، آیپی کامپیوترها و... است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر
- با مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی بانک سامان به شماره 22330000-021 داخلی 3867 تماس بگیرید.
- ازطریق ایمیل CCO [at] sb24 [dot] ir با ما مکاتبه کنید.
|
|
|
1396/5/29 یکشنبه
مبارزه با هکرها
هکرها با برخورداری از پشتیبانی سازمانهای حرفهای تبهکار، کسبوکارهای کوچک و بزرگ را برای دسترسی به مشخصات بانکی و کنترل از راه دور کامپیوترهای آنها هدف قرار میدهند. این هکرها موجودی حساب و خطوط اعتباری را از حسابهای بانکی مشتریان شرکتها را خالی کرده و به حسابهای خارج از کشور خود منتقل میکنند.
معمولاً فرایند نفوذ و سوءاستفاده از شرکتها به شرح زیر است.
- هدفگذاری قربانیان؛
- نصب بدافزار؛
- رصد تراکنشهای اینترنتی؛
- جمعآوری و انتقال دادهها؛
- آغاز فرایند انتقال وجه.
برای پیشگیری یا به حداقل رساندن این تهدیدات:
- حتیالامکان از اپلیکیشن بانکی "موبایلت سامان" برای انجام تراکنشهای خود استفاده نموده و در صورت استفاده از نت بانک از جستجوی آن در گوگل خودداری نموده و صرفاً از طریق سایت بانکی (ib.sb24.ir) وارد نرمافزار شده و در جهت سهولت استفاده در دفعات بعدی از میانبر استفاده کنید"، جایگزین شود.
- نرمافزار فایروال را روی تمام کامپیوترها نصب کنید.
- از نصب و کارکرد صحیح نرمافزارهای ضد ویروس و ضد جاسوس روی کامپیوترها اطمینان حاصل کنید. توصیه میکنیم از نسخههای بهروز این نرمافزارها استفاده کنید.
- از نسخههای بهروز جستجوگرهای اینترنتی استفاده کنید.
- از تأیید گروهی تراکنشها پیشاز بازبینی تکتک آنها پرهیز کنید.
- تراکنشهای بانکی خود را بهصورت روزمره و گزارشات بستانکاری خود را بهصورت حداقل سالانه بررسی کنید.
- برای استفاده از بهترین روش جهت تأمین امنیت کامپیوتر و شبکههای خود، با شرکت تأمینکننده فرایند فناوری اطلاعات خود مشورت کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر
- با مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی بانک سامان به شماره 22330000-021 داخلی 3867 تماس بگیرید.
- ازطریق ایمیل CCO [at] sb24 [dot] ir با ما مکاتبه کنید.
|
|
|
1396/5/29 یکشنبه
کلاهبرداریهای پیامکی، تلفنی و ایمیلی
- پیشنهادهای جذابی را که ازطریق تلفن، ایمیل و صفحات اینترنتی دریافت میکنید، بسیار محتاط مورد بررسی قرار دهید.
- پیشاز پاسخگویی به این پیشنهادها، قانونمندبودن فعالیت شخص یا شرکت پیشنهاددهنده را مورد بررسی قرار دهید.
- توصیه میکنیم از پاسخگویی به ایمیلهای همگانی که ارائه مزایایی را تعهد کرده و در مقابل درخواست دریافت اطلاعات هویتی شما را دارند خودداری کنید.
- پیشنهادهای شغلی که با عنوان "کار در منزل" در صفحات اینترنتی ارائه میشود را با هشیاری بررسی کنید. در بسیاری موارد، شرکتهای کلاهبردار درخواست افتتاح حساب یا جابهجایی پول را از شما دارند.
- در صورت اخذ پیامک واریز وجه از یکی از شماره تلفنهای افراد ذخیرهشده در گوشی خود، توصیه میگردد قبل از واریز وجه، با ارسالکننده پیامک مزبور تماس گرفته و از صحتوسقم شماره کارت یا شماره شبای اعلامی اطمینان حاصل نمایید.
کلاهبرداریهای فیشینگ
کلاهبرداری فیشینگ فرایندی است شبیه به کلاهبرداریهایی که ازطریق بازاریابیهای تلفنی انجام میشود، با این تفاوت که برای این کار از ایمیل استفاده میکنند.
در این نوع کلاهبرداری، مجرمان نسبتبه ارسال ایمیل برای میلیونها نفر اقدام میکنند، به این امید که حداقل تعداد معدودی از افراد اقدام به انتقال وجه یا ارائه اطلاعات مهمی مانند نام کاربری، رمز عبور، شماره کارت بانکی و... کنند. خلافکاران از این اطلاعات برای سرقت هویت شخص استفاده میکنند.
کلاهبرداری با حساب اجارهای
- بر اساس قانون افرادی که دانسته یا نادانسته با در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب خود به دیگران، به آنها در انجام اعمال مجرمانه کمک میکنند، به عنوان شریک جرم شناخته میشوند و علاوه بر تحمل حبس به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم خواهند شد. همچنین شما مسئول قانونی بازپرداخت وجوه مبادلهشده در حسابتان به مالباخته هستید، لذا فریب تبلیغات گسترده با عناوینی چون کسب درآمد در منزل بدون دانش و سرمایه در فضای مجازی را نخورده و از در اختیار قرارداد اطلاعات حساب خود به دیگران خودداری نمایید.
- روند فیشینگ و پولشویی توسط کلاهبرداران با استفاده از حسابهای اجارهای کامل میشود. بدین گونه که آنها ابتدا درآمدهای خود را که با روشهای مجرمانه به دست آوردهاند به حساب شما واریز میکنند، سپس با آن ارزهای دیجیتال همچون بیتکوین خریداری کرده و آنها را به حساب کیف پول خود انتقال میدهند. در این مرحله پولهای سرقتی به حساب شما واریز شده است و نام شما در روند پیگیریهای قضایی قرار میگیرد.
- یکی دیگر از راههای سوءاستفاده از حساب اجارهای، فرار مالیاتی است. برخی از افراد برای مخفیکردن میزان درآمد واقعی خود از حسابهای اجارهای استفاده میکنند. به این ترتیب ممکن است علاوه بر مشارکت در جرم فرار مالیاتی، با گردش حساب بالا در حساب متعلق به شما، طبقه مالیاتیتان تغییر کند و علاوه بر محکومیت به پرداخت مالیات بیشتر از مزایای اجتماعی مانند یارانه نقدی محروم شوید. به بیان بهتر، اجاره حساب بانکی مانند آن است که کلید ماشین خود را در اختیار مجرمان قرار دهید تا از آن برای اعمال مجرمانه خود استفاده کنند.
برای آنکه ازطریق کلاهبرداری فیشینگ مورد سوءاستفاده قرار نگیرید، توصیه میکنیم:
- هرگز مشخصات فردی و مالی خود را در پاسخ به تماسهای تلفنی، نمابرها و ایمیلهای کلی، صرفنظر از ظاهر رسمی و قانونی آنها، ارائه نکنید.
- از کلیک روی لینکهای موجود در ایمیلها تا زمانی که از هویت ارسالکننده آن اطمینان ندارید پرهیز کنید. بسیاری از ایمیلهای فیشینگ حاوی لوگوی شرکتهای معروف بوده یا ظاهر آنها طوری قانونمند طراحی میشود که دریافتکننده تصور کند از سوی ادارههای دولتی و خصوصی ارسال شده است. اغب اوقات لینکهای موجود در این ایمیلها شما را به صفحات اینترنتی کلاهبردار میبرد. توصیه میکنیم در این موارد نشانی اینترنتی را به دقت بررسی کنید. بهتر است بهصورت مستقیم و بدون استفاده از لینک دریافتشده به سایت شناختهشده مراجعه کنید. همچنین ممکن است هشداری را در صفحه اصلی مبنیبر ارسال ایمیل فیشینگ توسط کلاهبرداران مشاهده کنید.
- از پاسخ به ایمیلهایی که حاوی هشدار درباره آثار احتمالی ناشیاز عدم تأیید مشخصات فردی یا مالی شماست خودداری کنید. برای تأیید اعتبار این ایمیلها، ازطریق تلفن و مراجعه به نشانی اینترنتی که از صحت آن اطمینان دارید، با سازمان یا شرکت مربوطه تماس بگیرید.
- صورتحساب کارتهای بدهی و بانکی خود را مرتباً بررسی کنید. درصورت مشاهده تراکنشهای غیرمجاز و ناآشنا، حتی به میزان بسیار کم، فوراً مسئولین را آگاه کنید. بسیاری سارقان از تراکنشهای ناچیز که کمتر مورد توجه افراد قرار میگیرد استفاده میکنند. این دسته از تراکنشها همچنین برای آزمایش حسابهای بانکی و رهگیری شمارهها برای سوءاستفاده در آینده مورد بهرهبرداری قرار میگیرند.
- هنگام ارائه اطلاعات مالی خود بهصورت اینترنتی، به دنبال قفل اینترنتی یا آیکون کلید در پایین جستجوگر اینترنتی باشید. خوب است بدانید اکثر صفحات اینترنتی امنیتی (نه تمام آنها) از پیشوند "https" در نشانی اینترنتی خود استفاده میکنند.
- اگر اطلاعات مالی خود را به ایمیل مشکوکی ارسال کردهاید، فوراً با مدیریت بازرسی بانک سامان تماس بگیرید تا ما بتوانیم از حساب و هویت شما محافظت کنیم.
- موارد مشکوک را به پلیس فتا گزارش دهید.
کلاهبرداری با استفاده از بدافزار
- بدافزار، نوعی نرمافزار است که توسط خلافکاران برای ایجاد گسیختگی در عملیات رایانه، جمعآوری اطلاعات حساس یا دسترسی غیرمجاز به سامانههای رایانهای طراحی میشود. اصطلاح بدافزار برای توصیف هر نوع نرمافزار یا کد رایانهای طراحیشده برای سوءاستفاده از رایانه و دادههای موجود در آن به کار میرود. ویروسها، کرمها، اسبهای تروآ و سایر برنامههای مخرب رایانهای ازجمله بدافزارها هستند.
- بسیاری از پیامک های حاوی لینک، دارای بدافزارهایی میباشند که در صورت عدم آگاهی و باز نمودن لینک دریافتی و ورود به آن، احتمال به سرقت رفتن اطلاعات هویتی و افشای اطلاعات بانکی شما افزایش مییابد. لذا توصیه میشود قبل از باز کردن آنها، از صحتوسقم آن و معتبر بودن فرستنده اطمینان حاصل نمایید.
بانک سامان نکات زیر را برای کاهش امکان رهاسازی بدافزارها روی رایانه یا شبکه شما توصیه میکند:
وصلههای امنیتی و امضاهای ضد ویروس را بهروز رسانی کنید.
فقط آن دسته از ایمیلها و پیوستهایی را که از منابع ارسال آن اطمینان دارید باز کنید.
پیشاز بازکردن پیوست ایمیلها، آن را با برنامههای ضد ویروس اسکن کنید.
پیامهای ناخواسته را بدون بازکردن پاک کنید.
روی لینکهای ارسالی توسط اشخاص ناشناس کلیک نکنید.
تمام فایلهای مربوط به یک راهکار امنیتی اینترنتی را پیشاز انتقال به سامانه خود اسکن کنید.
صرفاً فایلهایی را که از منابع ارسال آن اطمینان دارید به کامپیوتر خود منتقل کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر
- با مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی بانک سامان به شماره 22330000-021 داخلی 3867 تماس بگیرید.
- ازطریق ایمیل CCO [at] sb24 [dot] ir با ما مکاتبه کنید.
|
|
|
1396/5/29 یکشنبه
- اگر فکر میکنید مورد کلاهبرداری قرار گرفتهاید و خواستار عدم پاسشدن چک خود از سوی شخص دارنده چک هستید، بلافاصله مسئولین شعبه خود را مطلع کنید. شما هفتروز کاری برای ارائه شکایت یا حکم مقام قضایی به بانک فرصت دارید.
- آگاه باشید اگر شخصی با ارائه چک و سفته، درخواست واریز یا ارسال مبلغی را از شما میکند، با نوعی کلاهبرداری مواجه شدهاید. این فرایند هرگز توسط اشخاص یا شرکتهای قانونی مورد استفاده قرار نمیگیرد. بهعنوان نمونه اگر شما برنده جایزهای از سوی بانک سامان باشید، بهصورت مستقیم از شعب بانک سامان با شما تماس گرفته میشود و با دعوت به محل شعبه جایزه به شما تقدیم میشود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر
- با مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی بانک سامان به شماره 22330000-021 داخلی 3867 تماس بگیرید.
- ازطریق ایمیل CCO [at] sb24 [dot] ir با ما مکاتبه کنید.
|
|
|
1396/5/29 یکشنبه
سرقت اطلاعات هویتی به معنی استفاده مشخصات شخصی شما بدون کسب اجازه از خودتان است و سرقت مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، سند مالکیت، کارت بانکی یا استفاده از اطلاعات هر یک از این مدارک، رمزهای عبور و... را شامل میشود.
سرقت اطلاعات هویتی باعث سوءاستفاده از داراییها، اعتبار مالی و زمینهساز ورود ناخواستهتان به پروسههای کیفری و قضایی میشود. بنابراین محافظت از این اطلاعات اهمیت دارد.
چگونه سارقان اطلاعات هویتی شما را مورد سوءاستفاده قرار میدهند؟
سارقان پساز سرقت اطلاعات هویتی، میتوانند با جعل شناسنامه و کارت ملی شما، اقدام به سوءاستفاده از حسابهایتان کنند. این امر درصورت سرقت کارت بانکی، رمز عبور و دفترچه حساب بانکی نیز رخ میدهد.
همچنین ممکن است سارقان با شناسنامه و کارت ملی جعلی که به نام شماست اقدام به افتتاح حساب نزد بانکها و دریافت دستهچک، کد مالیاتی، دفترچه خدمات بیمه و... کرده و اعتبار شما را به مخاطره بیندازند. درنظر داشته باشید کپی و تصویر کارت ملی یا شناسنامه شما کافیست تا سارقان به راحتی اقدام به جعل آنها کرده و بیمه عمر و سپردههای بلندمدت شما را از شرکتهای بیمه و بانکها دریافت کنند. همچنین زمان دستگیری سارقان توسط پلیس، میتوانند مدارک سرقتشده شما را ارائه داده و برایتان سوءپیشینه ایجاد کنند.
چگونه با سارقان مبارزه کنید؟
- اسناد و اوراق مالی حاوی اطلاعات شخصی خود را، پیشاز دور انداختن بهصورتی که اطلاعات آن قابل خواندن نباشد امحا کنید.
- کارت ملی خود را محافظت کنید. آن را در کیف پول یا مکانهایی که امکان سرقت وجود دارد قرار ندهید.
- کدملی خود را در چکها ننویسید. کدملی را فقط در موارد موردنیاز ارائه کرده و درصورت امکان از شماره تشخیص هویتی دیگری مانند شماره شناسنامه، تاریخ تولد و... استفاده کنید.
- از ارائه اطلاعات شخصی خود ازطریق تلفن، ایمیل و... تا زمانی که نمیدانید با چه شخص یا نهادی تعامل دارید خودداری کنید.
- اطلاعات مالی خود را هنگام استفاده از وایرلس مراکز عمومی در صفحات اینترنتی وارد نکنید.
- روی لینکهای ارسالی در ایمیلهای همگانی کلیک نکنید و آدرس اینترنتی را در یک صفحه یا تب مجزا تایپ کنید.
- درصورت اشتراکگذاری فایل با سایر اشخاص، تنظیمات را بررسی کرده و از عدم اشتراکگذاری فایلهای خصوصی اطمینان حاصل کنید.
- اطلاعات شخصی خود را در محلی امن و دور از دسترس اشخاص غریبه نگهداری کنید.
- کپی کارت ملی، شناسنامه و سایر مدارک خود را پیشاز دور انداختن بهصورتی که قابل استفاده نباشد امحا کنید.
چگونه میتوانید موارد مشکوک را تشخیص دهید؟
شما با نظارت بر حسابهای مالی و صورتحسابهای خود میتوانید از ایجاد فرصت برای سوءاستفادهکنندگان جلوگیری کنید. توصیه میکنیم درصورت مواجهشدن با موارد زیر هشیار باشید.
- صورتحسابهای پیشبینینشده کارتهای بدهی یا حساب؛
- تماسهای تلفنی یا نامههای مربوط به خریدهایی که انجام ندادهاید؛
- وجود هزینههایی در صورتحساب مالیتان که برای شما نا آشنا است؛
- مشاهده حسابها، نشانیها و اطلاعات ناآشنا و نادرست؛
- دریافت پیامک یا صورتحساب بانکی مربوط به کسر مبالغ ناآشنا از حساب بانکیتان؛
- عدم دریافت صورتحسابهای بانکی که به نشانی پستی شما ارسال میشود؛
- تماس با شما درباره بدهی که از آن اطلاعی ندارید، مانند چک بلامحل، قسط وام، قسط خرید اتوموبیل و...؛
- ورود مبالغ ناآشنا به حساب بانکیتان و خروج همان مبالغ؛
- هزینههای بیمه درمانی که شما از آن استفاده نکردهاید؛
- دریافت پیامک یا ایمیل استفاده از خدمات شرکتها و سازمانهای نامرتبط؛
- دریافت جریمههای راهنمایی و رانندگی اتومبیل افراد ناشناس؛
- دستگیری شما بهخاطر ارتکاب جرمی که دیگری انجام داده است؛
- دریافت پیامکهای مالیاتی نامربوط.
مشتریان بانک سامان، درصورت سرقت اطلاعات هویتی خود چه اقداماتی انجام دهند؟
شما مشتریان بانک سامان درصورت سرقت اطلاعات هویتی خود و به منظور حفاظت از دارایی خود در بانک سامان، با مرکز 24ساعته سامانارتباط به شماره 6422-021 تماس بگیرید و کارت بانکی خود را مسدود کنید. سپس به شعبه خود مراجعه کرده و همکارن ما را با خبر سازید.
اگر دچار ضرر و زیانی شدهاید:
- کپی اسناد، مدارک و سوابق مکالمات خود درخصوص سرقت را نگهدار کنید.
- نسبتبه تنظیم گزارش نزد نیروی انتظامی اقدام کنید. گزارش نزد مسئولین اجرای قوانین، در سرعتبخشی به فرایند پیگیری شکایت شما در مراجع قضایی تأثیرگذار و مدرکی دال بر وقوع جرم است.
- به نزدیکترین شعبه بانک سامان بیایید و نسبتبه ابطال کارت گمشده خود و دریافت کارت جدید اقدام کنید.
- اگر پیشاز مسدودکردن حساب، از موجودی شما برداشت شده است، از شعبه خود صورتحساب تأییدشده دریافت و به مراجع قضایی مراجعه کنید.
- اگر پساز گذشت سه هفته، مدارک خود را از شرکت پست دریافت نکردید، با مراجعه به اداره ثبت احوال منطقه و ارائه دو قطعه عکس، نسبتبه دریافت شناسنامه یا کارت ملی جدید اقدام کنید. بدیهیست شماره سریال شناسنامه و کارت ملی قبلی باطل و فاقد اعتبار خواهد شد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر
- با مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی بانک سامان به شماره 22330000-021 داخلی 3867 تماس بگیرید.
- ازطریق ایمیل CCO [at] sb24 [dot] ir با ما مکاتبه کنید.
|
|
|
1396/5/29 یکشنبه
- قبل از اعطای وکالت به دیگران در امور بانکی، مفاد وکالتنامه را به دقت بررسی کنید و تنها در حدود زمان و اختیارات موردنیاز وکالت دهید. در صورت نیاز، در این مورد با یک فرد خبره مشورت کنید.
- در صورت واریز وجه یا وجوه ناشناس به سپرده شما نزد بانک و سپس تماس تلفنی با جنابعالی و درخواست عودت وجه واریزی، توصیه میشودصرفاً وجه موردنظر صرفاً به شماره کارت یا شماره شبای مبداء وجه واریز شده به حسابتان عودت نمایید. تاکید میگردد از انتقال آن به شماره کارت یا شماره شبای مدنظر تماس گیرنده جداً خودداری شود.
بانک سامان هرگز درخواست اطلاعات رمز کارت، رمز نتبانک، شماره حساب، کد ملی، رمز تلفنبانک و... را ازطریق پیامک، ایمیل یا تماس تلفنی از مشتریان خود نمیکند.
- برای استفاده از خدمات بانک سامان، از یک رمز عبور غیرقابل حدس استفاده کنید. از انتخاب اسامی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و سایر اطلاعات شخصی بهعنوان رمز خودداری کنید.
- در بازههای زمانی مختلف، نسبتبه تغییر رمز عبور خود اقدام کنید.
- از نوشتن نام کاربری و رمز عبور خود پرهیز کنید یا آن را در جایی بسیار امن نگه دارید.
- نرمافزارهای رایانهای خود را بهروز کنید.
- از نرمافزارهای ضد ویروس استفاده کنید و آن را بهروز نگه دارید.
- برای جلوگیری از نفوذ به رایانه خود، از فایروال استفاده کنید. فایروال به نرمافزارها یا سختافزارهایی گفته میشود که از دسترسیهای غیرمجاز به کامپیوتر فرد در یک شبکه یا اینترنت جلوگیری کرده و دادههای ورودی و خروجی را کنترل میکند.
- تراکنشهای بانکی خود را بهصورت روزانه و گزارشات آن را بهصورت سالانه بررسی کنید.
- چکها، کارتهای اعتباری و سایر اسناد و مدارکی که کدملی شما در آنها ثبت شده را در محلی امن نگهداری کنید.
- مدارک کارتهای بانکی، رسیدهای خودپردازها، صورتهای حساب بانکی، چکهای باطله و سایر اسناد بانکی را پیشاز دور انداختن، بهصورتی که قابل خواندن نباشد امحا کنید.
- از تأیید گروهی تراکنشها پیشاز بازبینی تکتک آنها پرهیز کنید.
- پساز استفاده از رایانه، آن را خاموش کنید.
گزارش موارد تخلف:
آگاهی به موقع از فعالیتهای غیرقانونی در هر یک از فرایندهای اجرایی و خدمات بانکی میتواند ضمن رسیدگی سریع به آن از بروز هرگونه خسارت احتمالی به ذینفعان جلوگیری کرده و زمینه فضای کاری سالم و شفاف را فراهم کند.
در این راستا شما مشتریان میتوانید در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیرقانونی و فساد، بهصورت ناشناس یا در صورت تمایل با معرفی خود، موضوع را از طریق ایمیل CCO [at] SB24 [dot] irاطلاع دهید تا در سریعترین زمان، موضوع بررسی شده و برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.
همچنین در صورت تمایل میتوانید ازطریق شماره تماس 22330000 021 مشاهدهها و گزارشهای خود را در اختیار کارشناسان ما در مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی قرار دهید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر
- با مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی بانک سامان به شماره 22330000-021 داخلی 3867 تماس بگیرید.
- ازطریق ایمیل CCO [at] sb24 [dot] ir با ما مکاتبه کنید.
|
|
|
1396/5/29 یکشنبه
سیاست حفظ حریم خصوصی شما
ما به اطلاعات شخصی و خصوصی شما احترام میگذاریم و از آنها محافظت میکنیم. در این راستا تلاش داریم وبسایت بانک سامان را براساس آخرین فناوریهای نرمافزاری و سختافزاری ارتقا دهیم تا شما فضایی امن و مطمئن را توأم با راحتی و آسایش تجربه کنید.
استفاده از اطلاعات شخصی شما
اطلاعات شخصی شما برای ارائه سرویسهای موردنیازتان استفاده میشود. ما به هیچوجه اطلاعات شخصی شما را در اختیار اشخاص دیگر قرار نخواهیم داد.
درخواست اطلاعات شخصی شما
ما هیچگاه اطلاعات شخصی شما را ازطریق ایمیل، تماس تلفنی و پیامک درخواست نخواهیم کرد.
کوکیها
ما روی سیستم شما هیچ افزونهای را برای شناسایی بعدی رایانهتان نصب نخواهیم کرد.
نشانیهای ما
- نشانی وبسایت رسمی بانک www.sb24.ir و www.sb24.ir است.
- نشانی ایمیل رسمی بانک CCO [at] sb24 [dot] ir است.
- تنها نشانی نتبانک سامان https://ib.sb24.ir است. لطفاً هنگام استفاده از خدمات نتبانک، پیشاز واردکردن نام کاربری و رمز، نشانی صفحه را کنترل کنید.
همکاری با ما
ما اطلاعات شخصی شما را، برای استخدام و همکاری با بانک، صرفاً ازطریق ایمیل بانک یا فرمهای مربوطه دریافت میکنیم. از ارسال اطلاعات شخصی خود به ایمیل یا پُرکردن فرمهایی خارج از سایت بانک خودداری کنید.
قوانین
با توجه به محدودیتهای اجرایی ممکن است اطلاعات موجود در وبسایت ما بهروز نباشند یا تمامی اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمت در سایت قرار نگرفته باشد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات کاملتر و آگاهی از چگونگی دریافت خدمات، به یکی از شعب ما بیایید یا با مرکز سامانارتباط به شماره 6422-021 تماس بگیرید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر
- با مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی بانک سامان به شماره 22330000-021 داخلی 3867 تماس بگیرید.
- ازطریق ایمیل CCO [at] sb24 [dot] ir با ما مکاتبه کنید.
|
|
|
1396/5/24 سهشنبه
امنیت و حریم خصوصی
افراد سودجو همواره درپی شناسایی مشتریان بانکی برای دسترسی متقلبانه و غیرقانونی به داراییهای آنها هستند و برای رسیدن به هدف خود از هر ابزاری استفاده میکنند.
سرقت اطلاعات هویتی مشتریان بانکی، کلاهبرداریهای مربوطبه جعل امضاء و چک، دستبرد به حسابهای شرکتها و... از جمله مواردیست که هرساله دامنگیر تعداد زیادی از افراد میشود.
ما بهمنظور مقابله با این قبیل جرائم و تأمین امنیت اطلاعات مالی مشتریان خود، مطالعه اطلاعات و رعایت نکات زیر را به شما توصیه میکنیم.
|
|
|
1 |