1399/4/21 شنبه

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ)
شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در تیرماه 1382 باهدف ارائه خدمات پرداخت الکترونیک فعالیتش را در جزیره کیش آغاز کرد تا نخستین ارائه‌دهنده خدمات پرداخت اینترنتی در نظام بانکی کشور لقب گیرد؛ پس از گذشت دو سال، این شرکت مجوز PSP را هم از بانک مرکزی دریافت کرد.
شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با نام تجاری «سپ» برگرفته از عبارت اختصاری انگلیسی "Saman Electronic Payment"با اتکا به سوابق درخشان خود و بهره‌مندی از مانیتورینگ مستقل و راه‌اندازی ITIL در قامت شرکتی نوآور و پیشرو در حوزه فناوری پرداخت الکترونیک ایران و جهان شناخته می‌شود.
سپ اولینPSP  کشور است که توانست گواهینامه ISO/IEC20000:2018 را به عنوان یک استاندارد جهانی در حوزه «کیفیت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات» کسب کند.
این شرکت با بهره‌گیری از سرمایه انسانی جوان و متخصص، ابزارهای نوین در صنعت پرداخت و فناوری‌های امنیتی در اصلی‌ترین روش‌های پرداخت نظیر کارتخوان، پرداخت اینترنتی، پرداخت با موبایل ( USSDو اپلیکیشن) و کارت‌های پیش‌پرداخت حضوری فعال و پررنگ دارد.
سپ در افق سال 1405 به یکی از 7 شرکت برتر پرداخت الکترونیک در دنیا مبدل خواهد شد که با تمرکز بر ارزش‌افزایی متمایز برای مشتریان و نوآوری در ارائه راهکارهای جامع پرداخت، بالاترین سهم بازار در صنعت پرداخت کشور را دارد.
شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با بیش از دو دهه فعالیت درخشان در صنعت پرداخت کشور مفتخر است که عنوان نخستین ارائه‌دهنده خدمات پرداخت اینترنتی در نظام بانکی ایران را در اختیار دارد. این شرکت خوشنام و پرآوازه همیشه در برای افزایش سطح رضایت کاربران و استفاده از به‌روزترین فناوری‌های دنیا با هدف رفع نیازهای صنعت پرداخت کشور گام برداشته است.
شعار «برای پرداختن به زندگی...» را در بازآفرینی برند(ریبرندینگ) سپ انتخاب کردیم تا همیشه به خود و مخاطبان یادآوری کنیم که هدف آن است که مردم و مشتریان ما راحت‌تر زندگی کنند و زمان بیشتری برای پرداختن به زندگی داشته باشند.
محصولات و خدمات سپ

کارتخوان: ارائه دستگاه‌های کارتخوان مختلف با قابلیت‌های متنوع از سوی «سپ» باعث شد تا این شرکت در ایجاد دسترسی راحت و امنیت در پرداخت برای پذیرندگان و مشتریان یک گام جلوتر از رقبا باشد. بی‌تردید افزایش تعداد و ارتقاء شاخص اثربخشی دستگاه‌های کارتخوان سپ، منجر به رضایت مشتریان و همکاری با بانک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ کشور در این حوزه شده است.
 سپ هم اکنون در این حوزه با در اختیار داشتن بیش از 1.4 میلیون پذیرنده، سهم بازار خوبی را در حوزه کارتخوان به نام خود ثبت کرده است.
درگاه پرداخت اینترنتی: شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش(سپ) نخستین ارائه‌دهنده خدمات درگاه پرداخت اینترنتی در نظام بانکی کشور محسوب می‌شود که دسترسی به درگاه پرداخت اینترنتی را در بسترهای مختلف اعم از اینترنت، موبایل و پرداخت درون برنامه‌ها مهیا ساخته است. دریافت بهترین خدمات پرداخت با سرعت و کیفیت مطلوب از جمله ویژگی‌های درگاه پرداخت اینترنتی سـپ محسوب می‌شود که همین خدمات ویژه بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای بزرگ دولتی و خصوصی را به مشتریان وفادار سپ تبدیل کرده است.
سپ در حال حاضر بیش از 14000 ترمینال(درگاه) فعال اینترنتی دارد که نشان‌دهنده نقش مهم این شرکت در حوزه پرداخت آنلاین کشور است.
کارت: ارائه انواع کارت‌های خرید با مزایای متعدد از جمله محصولات محبوب شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش(سپ) است که تحت نظارت بانک مرکزی انجام می‌شود. سپ با بهره‌مندی از تخصص نیروی انسانی متعهد در سراسر کشور، سوئیچ مستقل، مرکز صدور و شخصی‌سازی کارت و... جامع‌ترین خدمات را در این زمینه به مشتریان ارائه می‌دهد.
صدور انواع کارت‌های پیش‌پرداخت اعم از بن‌کارت، کارت‌هدیه، کارت چندمنظوره، کارت‌مارکت و... در کنار ارائه خدمات پشتیبانی سریع و مطمئن به همراه عضویت در باشگاه مشتریان «بامن»، سپ را در این حوزه ممتاز کرده است.
اپلیکیشن724: پرداخت موبایلی امروزه بخش مهمی از سهم پرداخت کشور را به خود اختصاص داده است؛ «سپ»همگام با فناوری روز دنیا و با هدف بهبود و توسعه اپلیکیشن 724 می‌کوشد تا روش‌های نوین و سریع پرداخت را در هر زمان و مکان برای مشتریان خود مهیا سازد. سال گذشته دانلود 724 از 14میلیون عبور کرد که نشان از رشد چشمگیر و علاقه عموم به استفاده از این برنامه کاربردی دارد؛ خدمات متنوع و پرکاربرد در حوزه پرداخت نظیر انتقال وجه، خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبوض، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، عوارض آزادراهی و... توسط اپلیکیشن 724 قابل دریافت است.
دستاوردها
  • شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش(سپ) در رتبه‌بندی 2022 نشریه «نیلسون ریپورت» توانست برای دومین سال متوالی رتبه نخست خاورمیانه را از آن خود سازد و این در شرایطی است که در چهار سال اخیر نیز همیشه سپ روند صعودی داشته (سپ جایگاه دوازدهم جهان را در اختیار دارد) افتخاری که پیش از این هیچ شرکت پرداختی در ایران موفق به تجربه آن نشده است.
    نشریه نیلسون ریپورت  (Nilson Report) با بیش از 50 سال سابقه فعالیت به عنوان معتبرترین مرجع تخصصی حوزه پرداخت شناخته می‌شود که هر سال نسبت به بررسی و رتبه‌بندی شرکت‌های فعال این حوزه بر اساس سهم تراکنش اقدام می‌کند.
ارتباط با شرکت
نشانی: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به پارک‌وی (جنوب به شمال)، بن‌بست ترکش‌دوز، پلاک 2، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش(سپ)
تلفن: 02184080
پست الکترونیک: info@sep.ir
نشانی اینترنتی(وبسایت): www[dot]sep[dot]ir
اینستاگرام: sep_ir
لینکدین: Saman Electronic Payment(SEP)